"Malaslah Berfesyen, Cuaca Panas Ni"

Berfesyen dalam cuaca yang panas lebih-lebih lagi di Malaysia memang akan merimaskan korang, ya memang merimaskan jika korang tak tahu cara yang betul berfesyen. Untuk artikel ini, kami akan jelaskan 5 tabiat yang korang selalu buat ketika cuaca panas dan korang patut berhenti sekarang.

Cuaca panas!! Yaa ianya memang panas, tapi ia akan jadi lebih memanaskan jika korang guna 5 perkara yang akan kita bahas dibawah ini, teruskan membaca:

1- Jangan Pakai Seluar Labuh

Di Malaysia, mungkin masih ramai yang sukakan seluar labuh, dan mungkin mereka berasa janggal untuk memakai seluar yang sedikit singkat. Apa yang nak ditekankan disini, kalau korang nak tetap tampil bergaya walaupun cuaca tengah panas, sangat-sangatlah dinasihatkan untuk pilih seluar yang sedikit singkat. Bila korang pakai seluar yang sedikit singkat ini setidaknya dapat elakkan korang berasa rimas dan panas.

2- Beg Lelaki

Memang, lelaki tak dituntut untuk memilih beg yang selari dengan gaya fesyen yang mereka pakai. Tapi, fungsi dan keselesaan adalah perkara yang penting untuk diperhatikan lebih-lebih lagi bergaya dalam cuaca panas. Sebenarnya, adalah lebih baik untuk korang pilih beg yang lightweight meterial dari jenis nylon dan cotton

3- Anggap Semua Sunglass Sama

Ya, memang fungsi sunglass sebagai pelindung mata dari sinar matahari adalah sama, namun jenis dan waktu pemakaian sunglass tidak sama dan tak pernah sama jika korang nak nampak bergaya dan tak menyeksakan. Pilih sunglass yang lebih selesa dan yang paling penting tak merimaskan korang.

4- T-shirt Labuh - TERLALU!

T-shirt ini memang tengah jadi tren sekarang, tapi tetap korang kena beri perhatian dalam memilih jenis pakaian untuk dikenakan dalam cuaca yang panas. Jangan sampai t-shirt longgar ini buat korang nampak tenggelam. Batasan panjang t-shirt longgar sebaiknya tidak melebihi setengah paha. Pakailah pakaian yang selesa dan tak merimaskan (untuk cuaca panas)

5- Stokin Bercorak
Again, tak semestinya tren yang popular masa dulu akan jadi "Best Friend Forever" korang dalam berfesyen. Stokin bercorak memang style untuk dipakai. Tapi korang kena ingat, kalau korang terlalu berani (memilih terlulu bercorak) maka bersiap sedialah untuk sensasi merimaskan lebih-lebih lagi dalam cuaca yang panas.